Elmondhatjuk, hogy most már több éve jobbára online vásárolunk, sem mint az áruházak boltjait járkálva, bár itt is vannak kivételek. Vannak olyan emberek, akik szeretik a plázák forgatagát és több bolt árukészletét megszemlélni, az adott ruhákat, táskákat, bútorokat megtapintani.
De ennek is megvan a hátránya, hiszen ha össze szeretnénk hasonlítani egy adott termékkategóriát különböző üzletekben, akkor jó pár óránk, akár napunk is el fog ezzel menni.
Az online vásárlás előnyei
Ugyanakkor otthon, egy íróasztal előtt vagy a fotel kényelméből pár kattintással összehasonlíthatjuk a kiválasztott terméktípust, akár egy összehasonlító weboldal segítségét is igénybe véve. Nem csupán ezzel az előnnyel számolhatunk, ha online vásárolunk. Ha megnézzük pl. a BestMarkt webáruház mindenre kiterjedő kínálatát, akkor láthatjuk, hogy lehetőség van arra is, hogy sokkal rövidebb idő alatt mindent egy helyről beszerezzünk.
Online vásárlás esetén a fizetési folyamatunk teljes egészében dokumentálva van. Hibák még a legjobb termékeknél is felmerülhetnek, aminek orvoslására igazolnunk kell, mi vettük meg azt a terméket. Online vásárláskor megvan a vásárlást igazoló számla. Nem úgy a személyes beszerzésnél, ahol is sokszor elfelejtjük eltenni nemhogy a blokkot, hanem akár a garanciális papírokat is.
Érdekes módon online vásárlásnál lehetséges, hogy hamarabb cserélik vagy javítják meg az adott terméket, ha netán meghibásodásra kerülne sor, mint személyes vásárlásnál. És ne feledjük, ha gondunk van, megint el kell mennünk abba az üzletbe, személyesen reklamálni, amivel megint egy csomó idő elmegy.
Mikor leszünk visszatérő ügyfél?
Mivel online vásárlásnál nincsen személyes kontaktus, ezért kulcsfontosságú, hogy az ügyfélszolgálatra, ügyfélkapcsolatokra nagy hangsúlyt helyezzen a webáruház. Persze ez olyan termékek esetében érdekes főleg, ahol jobban előfordulhatnak kérdések, bonyolultabb a használatuk, összeszerelésük, működtetésük.
A megfelelő ügyfélszolgálat elérhető munkaidőben, nem kell várni rá perceket. Vannak olyan ügyfélvonalak, ahol robotok veszik fel a hívást, ők beszélnek először, átirányítva az embert a megfelelő területre. Ezt nem mindenki szereti, és nem is minden esetben hatékony, ezzel is értékes perceket veszítve az ügymenetben.
Igazán akkor lesz egy ügyfél elégedett, ha egyrészt megkapja a hőn áhított termékét, vagy amikor valamilyen hiba folytán cserére vagy pénzvisszatérítésre kerül sor. Ugyan van bosszúság a hiba felismerésekor, de ha a megoldás zökkenőmentes és nem jár stresszel, ráadásul egy kedves ügyintéző gyorsan igyekszik megoldani a problémánkat, akkor jó érzéssel távozunk az adott webáruházból, emlékezve arra, hogy itt megoldják, ha gondunk van.
Szerviz elérhetősége
Ha műszaki termékekről van szó, és inkább a javíttatás mellett döntünk, akkor jó, ha az adott webáruháznak van saját szervize, ahol először megpróbálja orvosolni a problémát. Ha ez nem sikerül, akkor vissza szokták küldeni az adott gyártóhoz, aki gondoskodik a karbantartásról.