A legtöbbünket foglalkoztat a kérdés, hogy az egyik legismertebb webshop motor, amely a legfejlettebbek közé tartozik, ráadásul mesterséges intelligenciával támogatott, vajon megállja-e a helyét magyar környezetben.
Kétségtelen, hogy a Shopify számos előnyt kínál, ugyanakkor megfelelően kiaknázva az erősségeit, komoly versenyelőnyre is szert tehetünk, de vajon jó megoldás hazai pályán, és vannak-e korlátai a magyar piacon?
Általánosságban az erősségeiről
A legnagyobb előnye, hogy bármely fázisban nagyszerű választás lehet: webshop indításakor, a klasszikus hétköznapokon, ugyanakkor számíthatunk rá a gyors növekedés idején is, eszerint bátran kimondhatjuk, hogy a Shopify magyar környezetben is megállja a helyét. Induló vállalkozásoknak, haladóknak egyaránt remek alapot kínál. Nem mellesleg a cég bőséges tudásanyaggal is támogatja a gyors növekedést.
További erőssége, hogy felhasználóbarát kezelhetőséget biztosít, extra gyors, ami pedig a témákat illeti bőséges a választási lehetőség, ugyanakkor ezek reszponzívak, igényesek, SEO-optimalizáltak, a beépített CDN pedig támogatja a vizuális tartalmak megjelenítését. Mivel a Google algoritmusaival barátok, így nem véletlen a kelendősége a magyar vállalkozók körében sem.
Igen ám, de a rengeteg előnynek bizonyára van ára is – gondolhatod. Ez természetes, de az üzleti életben eleve meg kell szabadulni a “majd megoldjuk okosba” nézetrendszertől.
Milyen korlátokkal számoljunk magyar piacon?
Tulajdonképpen 3 dolog miatt nem terjedt még el annyira hazánkban: az egyik ok, hogy szükséges hozzá valamelyest angol nyelvismeret, mert bár egyre bővül a paletta, mégis hiányzik a megszokott magyar szolgáltatók egy része.
Mindehhez hozzájön az is, hogy nem nevezhető olcsónak (ugyebár a havi díj mellett egyéb költségekkel is számolni kell, az applikációs, illetve tranzakciós díjakkal.) Ebből következik az is, hogy kisebb árréssel működő webshopoknak, valamint nagyobb árverseny esetében nem a legegyszerűbb kigazdálkodni a tranzakciós költségeket, mégpedig némi haszonnal.
Érvek a Shopify mellett
Ki ne szeretné olyan könnyen felépíteni a webshopját, mint egy fesztiválsátrat? Nem szükséges programozói tudás és komolyabb tőke sem az induláshoz. (Később persze a költségeket ki kell termelni.)
Személyre szabható a webáruház, gyönyörű template-ek közül válogathatunk, ráadásul a biztonság miatt sem fog fájni a fejünk: SSL tanúsítvány, biztonságos fizetési opciók mind elérhetőek, de itt jegyeznénk meg azt is, hogy a Shopify mindent meg is tesz annak érdekében, hogy feltörhetetlen legyen. Marketing terén a hazai megoldások a közelében sincsenek, ami lássuk be, elég fontos tényező az üzleti életben.
Aki gyors növekedésre számít, idővel külföldre is terjeszkedne, kiváló angol nyelvtudással rendelkezik, és a profitmarginja 15% feletti, annak a Shopify kétségtelenül a legjobb választásnak bizonyulhat.