nov 24, 2020
60 Megtekintés
0 0

10 éves fenntarthatósági cselekvési tervet jelentett be a Diageo

Írta

A ‘TÁRSADALOM 2030: a FEJLŐDÉS SZELLEMÉBEN” című program 2030-ig az alábbi célok elérését teszi lehetővé:

  • 1 milliárd ember elérése a márkák mértékletességre figyelmeztető üzeneteivel
  • Zéró szén-dioxid kibocsátás a közvetlen működés során
  • Az etnikai sokszínűség 45 százalékra növelése a cég vezetői között
  • 30 százalékkal kevesebb víz felhasználása minden előállított ital esetében

Budapest, 2020. november 24. – A Diageo, a Johnnie Walker, a Smirnoff és a Guinness gyártója, „TÁRSADALOM 2030: A FEJLŐDÉS SZELLEMÉBEN” elnevezésű programjában 25 merész és ambiciózus célt jelentett be, hogy pozitív befolyással legyen a világra és teljesítse az ENSZ Fenntartható Fejlődési Céljait.

A Diageo építve az ESG (Környezeti, Társadalmi és Vállalatirányítási Irányelvek) fenntarthatósági irányelvek globális eredményeire, az elkövetkező tíz évben az alábbi három alapvető területre koncentrálja tevékenységét, összhangban az ENSZ Fenntartható Fejlődési Céljaival: a pozitív alkoholfogyasztás népszerűsítése; a befogadás és a sokszínűség támogatása; és a fenntarthatóság a “gabonától a palackig” megvalósítása.

Michael Holm, a Diageo Kelet-Európáért felelős ügyvezető igazgatója kiemelte: „Nagyon büszkék vagyunk a fenntarthatóság és felelősségvállalás terén elért eddigi eredményeinkre, és ez az ambiciózus cselekvési terv biztosítja, hogy a következő tíz évben még tovább lépjünk. Mindhárom kiemelt területen, a pozitív alkoholfogyasztás népszerűsítése, a befogadás és a sokféleség előmozdítása, valamint a fenntarthatóság “gabonától a palackig” terén az a célunk, hogy továbbra is utat mutassunk másoknak.”

A TÁRSADALOM 2030: A FEJLŐDÉS SZELLEMÉBEN” terv legfontosabb elemei a következők:

A pozitív alkoholfogyasztás népszerűsítése

  • 2030-ig a Diageo mértékletességre figyelmeztető üzeneteivel több mint egymilliárd embert fog elérni különböző márkáin keresztül;
  • Ötmillió sofőr hozzáállását fogja megváltoztatni az ittas vezetés kapcsán;
  • A Diageo díjnyertes, immár minden kontinensen elérhető „SMASHED”, (Szétcsúszva) elnevezésű figyelemfelkeltő programja révén, több mint 10 millió ember figyelmét kívánja felhívni a kiskorúak alkoholfogyasztásának veszélyeire.

Pais Mónika, a Diageo budapesti multifunkcionális kompetencia központjának ügyvezető igazgatója hozzátette: „Büszkék vagyunk arra, hogy a Diageo fenntarthatósági programjai Magyarországon is sikeresen működnek. Az innovációiról mindig is híres vállalatunk több olyan egyedülálló kezdeményezést vezetett be itthon is, amelyek hosszú távon hozzájárulnak a helyi közösségek felelős és fenntartható fejlődéséhez, többek között ilyen kezdeményezés a 2019 novemberében indított ’SMASHED’ (Szétcsúszva) program. Ennek keretében eddig már mintegy 100 tanár és 2000 diák figyelmét hívtuk fel a fiatalkori alkoholfogyasztás veszélyeire és a felelős magatartás fontosságára. A nagy sikerre való tekintettel folytatjuk a program népszerűsítését és a közeljövőben még több diákot szeretnénk elérni, várhatóan 2021-ben a program online változatát is útjára indítjuk.

A befogadás és a sokszínűség elősegítése

  • A Diageo a befogadás és a sokféleség bizonyított eredményeire építve célként tűzte ki, hogy 2030-ig az etnikailag eltérő háttérrel rendelkező vezetők aránya elérje az összes vezető 45% -át, és a női vezetők aránya pedig 50% legyen.
  • Emellett a Diageo képzéseket is nyújt több mint 1,7 millió embernek, hogy elősegítse egy befogadó és virágzó vendéglátó szektor megteremtését.

Fenntarthatóság a gabonától a pohárig

  • A Diageo elkötelezte magát az alacsony szén-dioxid-kibocsátású jövőért végzett működés mellett, melynek során nulla nettó széndioxidkibocsátás eléréséhez 100%-ban megújuló energiát hasznosítva és a beszállítókkal együttműködve 50 százalékkal csökkenti a közvetett szén-dioxid-kibocsátást.
  • Emellett a nettó zéró ambíció első lépéseként a Diageo a rangos skót Oban és Royal Lochnagar szeszfőzdéi szén-dioxid-semlegessé válnak 2020 végéig, továbbá a Diageo célja a nettó nulla kibocsátás elérése Indiában 2025-ig.
  • 2030-ig a Diageo biztosítja, hogy minden általa előállított ital elkészítéséhez a mainál 30 százalékkal kevesebb vizet használ, és nettó pozitív vízhatást ér el a legfontosabb vízterhelésű medencéinkben és közösségeinkben.
  • Ezenkívül több mint 150 közösségi vízügyi projektet valósít meg világszerte, beleértve a tiszta vízhez, közegészségügyhöz és higiéniához való hozzáférést.
  • A Diageo továbbá több mint 150 000 kistermelőt támogat gazdálkodási technikákkal a föld megújítása és a biodiverzitás építése érdekében.
  • 2030-ig biztosítja emellett, hogy 100% -ban újrahasznosított anyagot használjon a műanyag csomagolásnál, és hogy a Diageo csomagolásának 100 százaléka széles körben újrahasznosítható legyen.

Szintén a mai napon elindul a Diageo ‘Fenntartható megoldások’ nevű globális platformja is, amely nem részvényjellegű támogatást biztosít startup és technológiai vállalatok számára azok fejlődése érdekében, és hogy a Diageo továbbra is beépíthesse a fenntarthatóságot az ellátási láncába és márkáiba. A kisvállalkozások és vállalkozók innovációinak támogatására kifejlesztett program keretében a Diageo globális erőforrásokat és tapasztalatokat oszt meg annak érdekében, hogy így mindkét fél számára előnyös jövőbeli lehetőségeket teremtsen.

Cikk Címkék:
Cikk Rovatok:
Gazdaság

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük