aug 11, 2022
428 Megtekintés
0 0

Ez lehet az oka annak, ha berohad a porlasztó

Írta

A porlasztók adott esetben sajnos be tudnak ragadni vagy rohadni a hengerfejbe.

Ennek egyik legfőbb oka az, hogy a nedves környezet következtében a porlasztó, valamint a hengerfej elkezdenek összerozsdásodni. A porlasztók kivétele így meglehetősen komplikálttá válhat.

Mi történik ilyenkor?

Erre akkor szokott fény derülni, ha az autó nem úgy viselkedik, ahogy szokott, és az autó tulajdonosa vagy a szerelő az injektor hibájára gyanakszik. Ekkor ugyanis ki kell szerelni a porlasztókat és be kell ket vizsgálni, hogy kiderüljön, melyik szorul cserére.

A legtöbb autótípusból könnyen ki lehet szedni a porlasztókat, de vannak beragadásra jellemzőek. Van hogy egy kis áztatással ki lehet lazítani a porlasztókat, de ha ez sem sikerül, akkor az injektor kiszedő gép lesz az, ami meg tudja oldani a problémát. Általában az így kiszedett porlasztók nem fognak átmenni a próbapadi teszten mert a ház “elfintul”. Ilyenkor már felújítani sem lehet, mert a ház annyira torzult, hogy sosem fog jó eredményeket hozni.

Esetleg szóba jöhet az is, hogy megfúrják a beragadt porlasztót. Ekkor persze a porlasztó már nem lesz képes többé működni, a helyére mindenképpen újat kell beszerelni.

Hogy lehet mindezt megelőzni?

Vannak olyan autótípusok, amelyek esetében a hibának konstrukciós oka van. Ennek tudható be, hogy víz kerül a motortérbe. Megelőzésként érdemes megakadályozni valamilyen módon azt, hogy az esőcsatornánál be tudjon folyni a víz. Ezt követően a porlasztók felső részét kell bekenni motortömítő pasztával. Ennek az a célja, hogy a mégis bekerülő víz ne tudjon befolyni a hengerfej, valamint az injektor közé.

Ezeket a megelőző lépéseket nagyon gyorsan végre lehet hajtani, és mindössze néhány ezer forintot kell költeni rájuk. Kellő precizitással elvégezve őket akár egy hatszámjegyű összeget is megspórolhat így az autó tulajdonosa.

Aki nem gondol a megelőzésre, annak viszont számolnia kell a következményekkel. A kár meghaladhatja a félmillió forintot, ha víz jut oda, ahova nem volna szabad. Ez a költség a ki és beszerelésből majd új befecskendezők vásárlásából tevődik össze. Ezen kívül még számos további tétel szerepelhet a számlán a javítási munkálatok kapcsán, amit a szerelőjével kell leegyeztetni.

Lehet más oka is a porlasztó berohadásának

A másik gyakori ok, ami miatt berohadhat a porlasztó az, ha a tűzkarika nem megfelelően tömít. Ilyenkor ugyanis az odakerülő égéstermék legfeljebb két hét alatt olyan eltávolíthatatlan masszát tud képezni a porlasztó csúcsa körül, amit lehetetlen eltávolítani.

Ha ez történik, arra nem lehet azt mondani, hogy konstrukciós hibáról van szó. Pusztán az elhasználódás következtében lép fel ez a jelenség.

A jó hír az, hogy ha meg is történik a baj, a továbbiakban ezt is meg lehet előzni óvintézkedéssel: a tűzkarika fészek marását kell végrehajtani, majd az injektorok jó eredménye után új tűzkarikával kell visszaszerelni őket. Ha erre nem kerül sor, akkor sajnos újból megtörténik ez a nem kívánt jelenség.

A tűzkarikákat legalább akkor célszerű cserélni, amikor a porlasztók cseréjére sor kerül, de ha lehet, akkor inkább gyakrabban meg kell ezt tenni. Ha a tűzkarika cseréje nem történik meg időben, akkor annak a legrosszabb esetben a motor láthatja kárát.

Cikk Címkék:
·
Cikk Rovatok:
Tech

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.