Kevesebb terméket fognak visszaküldeni egy új fotótechnológia miatt
Az utóbbi években Magyarországon is általános jelenséggé vált az internetes vásárlás, mégis rendszeresek az olyan visszatérő kifogások, amelyek miatt sokan még ma is félnek online rendelni. Jellemző például, hogy a látogatót azért nem győzi meg a termék, mert a látott kép alapján nem tudja eldönteni, vajon az megfelel-e az ő személyes igényeinek. Erre ad választ egy világszerte elterjedőben lévő fotótechnológia, amely a webshopok üzemeltetőinek és a vásárlóknak is segítséget nyújt.
A webáruházak üzemeltetőinek és a vásárlóknak egyaránt visszatérő fejfájást okoznak a visszaküldött, de már kibontott termékek. Ilyenkor a vásárló kellő bizalmat szavazott a megrendeléshez, ám élőben szembesült vele, hogy mégsem a számára megfelelő terméket kapta, esetleg “nem is olyan, mint a képeken”. Ez természetesen vásárlói és kereskedői oldalról is elvesztegetett idő és nem kevés bosszúság forrása. Ugye, ismerősek ezek a problémák?
Épp az ilyen helyzeteket tudja kiküszöbölni egy új technológia, ami már Magyarországon is elérhető: a 3 dimenziós, 360 fokban forgatható termékfotók készítése. A látogató az ilyen képek segítségével minden eddiginél részletesebb és hitelesebb képet kap az árucikkről, ami elősegíti, hogy megalapozott döntést hozzon, mielőtt az online korarába rakja azt.
Olyan, mintha kézbe fognánk a terméket
A 3D képről fontos tudnunk, hogy nem csupán automatikusan körbe-körbe forog, hanem bármikor és bárhol meg is lehet állítani, visszafelé forgatni és akár ötszörösre nagyítani is. Mindez lehetővé teszi, hogy a vásárló a legapróbb részletre kiterjedően vizsgálja a terméket – így már többnyire fel sem merülhet, hogy a vásárláskor ne lenne tisztában annak jellemzőivel.
A reszponzív technikának köszönhetően 100%-os minőségben jelennek meg a képek minden ma használatos informatikai eszköz képernyőjén, legyen az számítógép, tablet vagy mobiltelefon. És hogy milyen termékeket lehet fotózni ezzel a módszerrel? Bármilyet, ami teljesen “körbejárható” és elég messze lehet tőle menni úgy, hogy az egész tárgy rajta legyen a fényképeken.
Minden olyan termékről érdemes 360 fokban körbeforgatható képet készíteni, amelyet a vásárló egyébként is levenne a polcról, kézbe venne, és megforgatna, ha egy valódi boltban meglátná. A 3D fotózásnak pont ez a lényege! Így a termék olyan „közel” kerül a látogatóhoz, hogy szinte a „kezében érzi”, miközben ide-oda forgatja, kinagyítja egyes részleteit.
Magyar fejlesztésű fotoboxok
“A 3D fotók elkészítéséhez sokszor olyan fényviszonyokra van szükség, amilyeneket a gyári fotoboxok nem tudnak biztosítani. Éppen ezért én a felhasználói igényekhez igazítva készítettem el a speciálisan ehhez a fajta fotózáshoz szükséges boxokat” – mondja Bod Péter, a 3dphotos.hu megálmodója.
A 3D fotók talán egyetlen hátránya, hogy elkészítésük magasabb költséggel jár, mint hagyományos társaiké. A felfutóban lévő fotótechnika használatával azonban nem csupán a visszaküldések számából lehet lefaragni: jelentősen megnövelhetjük azt az időtartalmot is, amit a látogatók a webáruházban töltenek, hiszen a 3D fotók folyamatos interakcióra késztetik őket.
Bod Péter hozzátette: azok a webshop üzemeltetők így lépéselőnybe kerülhetnek a konkurenciával szemben, akik alkalmazzák a technológiát. A látogatók várhatóan amellett az oldal mellett fognak elköteleződni, ahol a kiszemelt termékről megbízható többletinformációt kapnak. Arról nem is beszélve, hogy a “profi webshop” érzete könnyen alakíthatja őket visszatérő vásárlóvá.