szept 19, 2022
3 Megtekintés
0 0

A 404-es hibakód átka

Írta

Te mennyire merültél el a Google Ads hirdetéskezelőjében? Amennyiben ismered a felületet, akkor pontosan tudod, hogy mennyire aprólékos munkával jár megadni minden paramétert, és hogy mennyire precíznek kell lenni ahhoz, hogy semmit el ne ronts.

Ha pedig naponta több tucat hirdetés folyik át a kezeden, akkor az nemcsak azt jelenti, hogy professzionáli szintű Google Ads felhasználó lehetsz, hanem azt is, hogy rendkívül megnövekedett a hibalehetőség a számodra.

Mielőtt azonban azt éreznéd, bármiért is hibáztatunk, tudd, hogy nincs olyan ember, aki időről időre el ne követne valami hibát a saját munkakörében.

A keresett oldal nem található

Bizonyára te magad is belefutottál ilyen hibakódokba, amelyet jó eséllyel elfelejthetsz, ha a Klikkmarketing PPC audit szolgáltatását igénybe veszed.

Természetesen elkerülhetetlen az emberi hiba, de ha okosan csinálod, akkor a lehető legkevésbé fogod pénzügyileg megérezni, hogy olyan aloldalt hirdetsz, ami nem is létezik.

A 404-es hibakód ugyanis azt hivatott jelezni, hogy a keresett oldal nem található. Ezt bizonyos mértékig a Google algoritmusai is ki tudják szűrni, és ha azt érzékelik, hogy nem létező oldalra próbálod irányítani a kőkemény forintokért szerzett látogatókat, akkor leállítja a hirdetésed, vagyis nem kell tovább olyan kattintásokért fizetned, amelyek a nagy semmibe vezetik a potenciálisnak hitt vásárlókat.

Mikor van baj?

Persze már az is bajnak tekinthető, hogy egyáltalán fut olyan hirdetésed, ahol olyan kattintásokért fizetsz, amelyek egészen biztosan semmilyen konverziót nem hoznak neked, vagyis nem tudsz magadnak bevételt generálni.

Ahogy fentebb említettük, nincs olyan ember, aki ne hibázna, így erre is fel lehet készülni. Például úgy, hogy ne irányítsuk az összes hibakód jelzésű oldalt a főoldalra, mert az aztán végképp tévútra visz mindenkit.

A Google pedig nem érzékeli, hogy baj lenne, és fut a hirdetésed tovább, egyre csak nő a fizetendő összeg, bevétel meg sehol. Ezen persze nincs is mit csodálkozni, hiszen ha egy konkrét terméket hirdetsz a Google Ads segítségével, és a potenciális ügyfél éppen azért kattint a te hidetésedre, mert azt a terméket szeretné, akkor kevés idegesítőbb fordulat várhat rá, mint az, hogy a főoldaladra jut, ahol aztán vagy hosszas keresgélés után rábukkan a termékre, vagy feladja, és úgy égsz a retinájába, mint a cég, ahol nem talált meg semmit, amiért eredetileg ment.

Nem vagy egyedül!

Egy komplex marketingstratégia kialakítása már önmagában is nagy feladatnak minősül, na és akkor hol van még a működtetése? A rengetegféle platform napi szintű kezelése, a tartalomgyártás mellett még ugyebár ott vannak a vállalkozással kapcsolatos teendők.

Ha mindezt magányos harcosként próbálod lemenedzselni, annak csupán annyi lesz a vége, hogy te magad szétesel, a marketinged pedig romokban fog heverni. Ezt elkerülendő, bízd magad profikra, hagyd, hogy segítsék a munkádat, és annál kisebb esély lesz a 404-es hibakódokra is, vagyis biztos lehetsz majd abban, hogy minden marketingre szánt forintod jó helyre megy!

Cikk Rovatok:
Tech

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.