ápr 23, 2020
665 Megtekintés
0 0

Koronavírus: telekonzultációs opció és munkáltatói COVID-19 fedezet a Generalitól

Írta

A Generali Biztosító a koronavírus járvány kezdete óta dolgozik azon, hogy ügyfeleinek hatékony és biztonságos csatornákon nyújthassa szolgáltatásait, illetve olyan elemekkel bővítse portfólióját, melyek fontos támogatást nyújtanak a járványügyi helyzetben. Ennek újabb lépéseként az egészségbiztosítási szerződések esetében az ügyfelek telekonzultációval vehetnek igénybe orvosi tanácsadást otthonuk kényelméből. A munkáltatók pedig a pajzs biztosítás kapcsán két új, a vírushoz kapcsolódó kockázatra köthetnek kedvező biztosítást munkavállalóik számára.

A társadalom széles rétegeit állítja komoly kihívások elé a kibontakozó járványhelyzet Magyarországon. Miközben mindenki saját és hozzátartozói egészsége miatt aggódik, sokan az állásukat vagy éppen cégük túlélését is féltik. A bizonytalanság áthatja a mindennapokat, nehezebb a tájékozódás, hosszabb utánajárást igényel az ügyintézés és számos szolgáltatás nem érhető el a korábban megszokott módon. A Generali Biztosító a termékei és kommunikációs csatornái folyamatos fejlesztésével igyekszik segítő kezet nyújtani az ügyfeleinek a koronavírussal szembeni küzdelem időszakában, legyen szó az egészségük védelméről vagy az esetleges fertőzés következményeként fellépő munkakiesésről.

COVID-19 szűrés és telefonos orvosi konzultáció

Az egyik legfontosabb kérdés, ami most foglalkoztatja az embereket, hogy mi történik, ha egyszerű egészségügyi problémáik adódnak a járvány idején, vagy éppen csak a megszokott gyógyszereiket szeretnék felíratni anélkül, hogy elhagynák otthonuk biztonságát. Április elejétől a Generali minden Private Care és Company Care egészségbiztosítási szerződéssel rendelkező ügyfele számára díjmentesen elérhetővé tette a telekonzultációs szolgáltatást, mellyel a veszélyhelyzet ideje alatt telefonon keresztül kaphatnak orvosi tanácsadást a felmerülő panaszok kezelésére.

Ebben a Generali Medi24 telefonos ügyfélszolgálata segít: a konzultációt megelőzően egyeztetnek az ügyféllel, és a beszélgetés során döntenek arról, hogy a probléma esetében a telekonzultáció megfelelő választás-e. Amennyiben igen, a hívást az egészségügyi szolgáltató kezdeményezi az előre egyeztetett időpontban, így a 15-30 perces „rendelési idő” sem a pácienst terheli. A konzultáció során ambuláns lap készül, melyet a tanácsadást követően e-mailben kapnak meg a betegek, ezen kívül az érvényes szakorvosi javaslattal rendelkező páciensek (e-)receptet is igényelhetnek a „teleorvosuktól”. Fontos tudni azonban, hogy a telekonzultáció szűrővizsgálati célból nem vehető igénybe, valamint a sürgősségi ellátást, személyes orvosi/diagnosztikai/labor vizsgálatot sem helyettesítheti.

A járványügyi helyzetre tekintettel emellett 1 alkalommal vállaljuk az elvégzett COVID-19 szűrővizsgálat költségének megtérítését (15.000 Ft összegig) és segítséget nyújtunk a tesztet végző szolgáltató megtalálásában, valamint konzultációs lehetőséget biztosítunk az otthonukban gyógyuló fertőzötteknek is”

mondta Schaub Erika, a Generali személybiztosításokért felelős igazgatósági tagja.

Védőpajzs a munkavállalónak és a cégnek

Az egészségünket érintő kétségek mellett a legtöbb kérdés jövőnk biztonságával kapcsolatban merül fel. Különösen feszítő ez a bizonytalanság, ha éppen a koronavírus-fertőzés következtében esik ki valaki a munkából, de a cégek számára is komoly kockázatot jelent, ha hosszabb időre nélkülözniük kell a kollégákat a betegség és a felépülés időszakában. Április 16-tól két új, a járványhoz kapcsolódó kockázatra is megköthető a Generali Pajzs munkáltatói élet-, egészség- és balesetbiztosítása.

Amennyiben a cégvezető igényli a biztosítást a munkavállalóira, akkor a biztosító fedezetet nyújt a COVID-19 vírusfertőzéssel diagnosztizált munkavállalók részére. A munkavállaló COVID-19 vírusfertőzése miatti kórházi ellátása esetén a kórházban töltött 8. naptól a biztosító a szerződésben vállalt biztosítási összeg alapján kórházi napi térítést nyújt, ha pedig a beteg intenzív osztályra kerül, akkor az ott töltött napokra a biztosítási összeg 200%-a lesz a szolgáltatás. A másik új kockázati elem a lábadozás heteire fókuszál: a kórházi ellátást követő keresőképtelenség időszaka alatt, 14 napig a biztosító téríti az egészségügyi ellátóhelyről való hazaszállítás, a kontrollvizsgálatok miatt felmerülő utazások, de például a gyermekfelügyelet és a házhoz rendelt ételek házhozszállításának költségére vonatkozóan kiállított számlák összegét is. Mindkét kiegészítő kockázat esetén meghatározott időre, 10 hónapra köthető kollektív munkáltatói szerződés, munkavállalónként havi pár száz forintos díjjal.

A járványhelyzet komoly próba elé állítja a cégvezetést, hiszen mindazt, amit eddig a hangzatos employer branding stratégiákban bizonygattak, most a gyakorlatba is át kell ültetniük. A kollektív munkáltatói biztosítás megkötése fontos visszajelzés a munkavállalónak, mert megbizonyosodhat róla, hogy értékes a munkaadója számára, ugyanakkor a cégnek is elemi érdeke, hogy a betegségen átesett kollégák mihamarabb visszatérhessenek feladataikhoz”

hangsúlyozza Schaub Erika.

Foto: Pixabay

Cikk Címkék:
· ·
Cikk Rovatok:
Egészség

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.