jún 7, 2024
9 Megtekintés
Egy finom, tápláló reggelivel jobban indul a nap  bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva
0 0

Egy finom, tápláló reggelivel jobban indul a nap 

Írta

Sokszor a nagy reggeli rohanásban nincs idő még reggelizni is. Pedig a reggeli a nap legfontosabb étkezése. Épp ezért lenne fontos, hogy nyugodt körülmények között tápláló ételeket vegyünk magunkhoz a nap kezdetén.

Kávé előtt reggeli

Reggel tudjuk ugyanis pótolni az éjszaka felhasznált tápanyagokat, energiát nyerünk az ételből. Az anyagcserénk is felgyorsul, és ez az étkezés voltaképp beindít bennünket, a gondolkodásunkat. S ha már sietve beértünk a munkahelyünkre, miért is ne reggeliznénk ott?

Persze a kávézás jó napindító lehet az irodában, azonban egyre több szakember vallja úgy, hogy a hormonrendszerünk egyensúlya érdekében először reggelizzünk. Erre kínál kényelmes megoldást az Ordit.hu, legyen szó akár egy irodai közös reggeliről, akár bekészítésről.

A cateringrendelés sok mindent magában foglal: szendvicsek, hidegtálak, finger foodok. De ha a cégnél úgy döntünk, hogy gyümölcsnapot tartunk vagy éppen valamilyen ünnepi süteményezést tervezünk, akkor is az Ordit.hu a megoldás.

Energiaszint és jókedv

Persze az sem mindegy, hogy mit reggelizünk. Fontos, hogy egészséges ételeket válasszunk. Amire egy rohanós reggelen valljuk be, nem sok esélyünk van. Ilyenkor, amikor a gyomrunk már korog, az idegeink is romokban, a leggyakoribb megoldás egy édes, cukros péksütemény.

Ami átmenetileg ugyan enyhíti az éhséget, és picit meg is dobja az energiaszintet, de nem kell hozzá sok idő, újra éhesek leszünk. Na igen, az a fránya vércukorszint. Épp ezért ajánlott a tartósan magas energiaszint érdekében egészséges és tápláló ételeket reggelizni.

Hogy melyek ezek? Az alacsony glikémiás indexű és összetett szénhidrátokat és rostokat tartalmazó finomságok azok, melyek segítik kivédeni a vércukorszint-ingadozást. Ide tartoznak például a tojásfélék és a különféle tejtermékek.

Fontos a folyadékpótlás is

Amikor reggel felébredünk, érdemes egy jó nagy pohár vízzel felébreszteni a testünket is. Hosszú távon meg fogja hálálni a szervezetünk ezt a törődést. A nap további részében, így a reggelizés közben se feledkezzünk meg az ivásról.

Persze a víz mindig jó választás, de azért néha unalmas is. Vannak alternatívák, melyek egészségesek: ilyenek a frissen facsart zöldség- és gyümölcslevek, valamint a natúr gyümölcsteák és a cukormentes kakaó.

A közös reggelizés előnyei

A munkahelyi közös reggelizésnek további előnyei is vannak. Egyrészt a közös étkezés mindig közösségépítő hatással is jár. Másrészt ha együtt reggelizünk, időt is spórolunk, nem kell ugyanis egyesével intézni a reggeli beszerzését. A futárok a megbeszélt időpontra kiszállítják az ételeket, legyen az akár szendvics, minőségi péksütemény vagy gabonapehely.

Nekünk pedig már csak annyi a dolgunk, hogy munkatársainkkal közösen elfogyasszuk az energiát adó, tápanyagdús ételeket. Mindezt nem rohanva, sietve, hanem kényelmesen, jó hangulatban, ez a nagy előnye a közös munkahelyi reggeliknek.

Cikk Rovatok:
Gasztro