dec 19, 2021
327 Megtekintés
A legjobb szerepjátékok amelyekkel ma is érdemes játszani bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva
0 0

A legjobb szerepjátékok amelyekkel ma is érdemes játszani

Írta

Összegyűjtöttünk néhány izgalmas klasszikust, amelyek nem a legszebbek már, de még mindig kiváló élményt nyújtanak.

Szerepjátékok mindenkinek – Ezekkel érdemes még ma is játszani!

Ma már számos helyen láthatunk toplistákat arra vonatkozóan, hogy melyek a legjobb szerepjátékok. Néha ezek csak azért kerülnek ki, hogy legyenek, de ez olyan, mint amikor az online casino oldalak értékeléseit keresed és lényegében csak promóciókat találsz. Persze ez nem baj, mert ha fogsz egy ilyen top 50-es listát pár évre el leszel a játékokkal! A listánkon a következő nevek szerepelnek:

  • Fallout New Vegas
  • Planescape Torment (de akár a Baldur’s Gate is lehetne)
  • Star Wars the Old Republic
  • The Elders Scrolls V: Skyrim

Fallout: New Vegas

A „Fallout”-játékok mindig is az egyedi helyszínekre építettek, és melyik helyszín lehet izgalmasabb, mint a posztapokaliptikus Las Vegas? Kaszinók, nagyzenekari zene és fényes fények bőven akadnak. Bár a „Fallout 3” és a „Fallout 4” D.C.-je és Bostonja is jól kidolgozott pályák voltak, a „Fallout: New Vegas” és a Sin City értelmezése egy másik szinten áll.

De a játékmenetet ezúttal is gondosan megtervezettnek érezzük. Például a képességfa különböző részei rendkívül fontosak a „New Vegasban”. A fizikai tulajdonságok maximalizálása kulcsfontosságú lehet a harcban, de más dolgok, például a karizma figyelmen kívül hagyása káros lehet, mert a „New Vegas” különösen a párbeszédet és a karakterválasztást teszi ugyanolyan fontossá, mint a lövöldözést. A lövöldözés egy lehetőség, de a megfelelő párbeszédes opciók kiválasztása lehetővé teheti a játékosok számára, hogy teljesen kihagyják a kihívásokat – és néha új utakat találjanak a történethez.

A „New Vegas” lakossága legalább annyira emlékezetes, mint maga a világ. Ahogy IcyRythms a YouTube-on megjegyezte, a játékosok minden frakciónak a kedvében akarnak járni, de ez szinte lehetetlenné válik. Bizonyos döntő történeti események és döntések miatt a játék váratlanul elágazik. A „Fallout: New Vegas” végül beváltja azt az ígéretet, hogy a többszöri végigjátszás teljesen eltérő kimeneteleket hozhat.

Planescape: Torment

A videojátékok világa tele van szeretett RPG-kkel, de ritka kevés hagy olyan nagy hatást maga után, hogy évekre befolyásolják a játékosok ízlését és az iparági szabványokat. „A Planescape: Torment” egy ilyen cím.

A „Planescape: Torment”-ben a játékosok The Nameless One-t irányítják, egy halhatatlan karaktert, aki a halál után képes feltámadni, de utána mindent elfelejt magáról. A történet e főszereplő körül forog, aki megpróbálja visszaszerezni emlékeit, valamint feltárni halhatatlanságának eredetét. Útja során a Névtelen sok különc és felejthetetlen karakterrel barátkozik, köztük egy beszélő koponyával, egy szukkubusz papnővel és egy mágussal, aki mindig lángol (és ezt imádja).

„Planescape: Torment” talán egy kicsit elavult a grafikai részlegben, de a története időtlen. A párbeszédeket és a cselekményt a műfaj legjobbjai között dicsérik, a játék pedig kihívás elé állítja a játékosokat az örökké aktuális és filozófiai kérdéssel: „Mi az ember természete?”

A játékban minden döntés számít, és nem csak a hagyományos értelemben. Míg a harc sok szerepjáték állandó jellemzője, a „Planescape: Torment”, a játékosok a harcok 99%-át elkerülhetik, ha a megfelelő párbeszédválasztásokat választják. Emellett meg kell dicsérnünk a játékvilágot is, amely a „Dungeons & Dragons” sokszor elfeledett Planescape környezetét használja fel, hogy szemet gyönyörködtető helyszíneket biztosítson.

Star Wars: Knights of the Old Republic

Bár a PS5-re remake érkezik, érdemes megjegyezni, hogy a „Knights of the Old Republic” már régóta az egyik legjobb „Star Wars” játékként ismert. Az „Old Republic” egy teljes értékű RPG, amely a játékosokat a „Star Wars” mitológia Skywalkerek előtti korszakába meríti. Az eredmény egy lenyűgöző, magával ragadó élmény.

A karakteralkotás a játék neve. A megjelenés, a statisztikák és a karakterosztályok mind testre szabhatók. A „KOTOR” a játékosoknak példátlan szabadságot ad a „Star Wars” kánonban betöltött szerepük kialakításában. Jó példa erre, hogy a játékosok hogyan közelíthetik meg képességeiket – a védekező vagy támadó játék egyaránt megvalósítható lehetőség, és a karakterek lehetnek jedik, fejvadászok vagy fegyverforgatók.

A „KOTOR”-t az teszi olyan különlegessé, hogy frissítően közelít a „Star Wars” formulához. Ahogy azt MrMattyPlays YouTuber megjegyezte, ahelyett, hogy a főszereplővé válna a kezdetektől fogva, „a játékosokat úgy kezelik, mintha ez egy távoli cél lenne”. Ez természetesen lendületet ad a játékosnak, hogy sikerrel járjon, és a játék hossza alatt megszerezze a teljesítés érzését. Ha már itt tartunk, egy másik izgalmas dolog, hogy a „KOTOR” játékmenetének körforgása hogyan változik az idő múlásával. A fénykardok erős fegyverekké válnak, ha egyszer megszerzed őket, és a blastereket elavultnak érezheted. A játékosok felfedezhetnek Force-erőket és páncélkészleteket is, amelyekkel szórakozhatnak, valamint lehetőséget kapnak a kettős fegyverhasználatra is.

The Elder Scrolls V: Skyrim

A „The Elder Scrolls 5: Skyrim” minden idők egyik legkedveltebb RPG-je – amely több mint egy évtized után is valahogy még mindig aktuális és újabb portokat lát. A játék 2011-ben került a címlapokra a puszta kiterjedtsége miatt, olyan hatalmas térképpel és történettel büszkélkedhet, hogy órákig lehet felfedezni anélkül, hogy egy ismerős helyszínnel találkoznánk. A PC Gamer csak egyike volt azoknak a kiadványoknak, amelyek dicsérték a játék puszta terjedelmét. „Azok a játékok, amelyeket általában nyílt világoknak nevezünk – a lezárt városok és a szintkorlátozott darálóhelyek – nem hasonlítanak ehhez” – írta Tom Francis kritikus. „Miközben mindenki más azon babrál, hogyan irányítsa és korlátozza a játékost, a Bethesda csak egy … országot rakott egy dobozba.”

Néhány másik ok a sikerre: a karakterek testreszabhatósága. A megjelenést a végletekig testreszabhatod, és a képességfákat is a játékstílusodhoz alakíthatod. A „Skyrim” emellett gazdag közösséggel is rendelkezik. A rajongók rendszeresen új módszerekkel frissítik fel az élményt, például olyan modokkal, amelyek teljesen megváltoztatják a játékot. Röviden, nagyon jó oka van annak, hogy miért adták ki annyiszor újra.

Cikk Címkék:
Cikk Rovatok:
Szórakozás